Poder pujar a un tren a Figueres i baixar a París és tot un privilegi. Ser a la capital de França i poder arribar a Figueres en un sol tren, sense cap correspondència, és també tot un luxe.
Fer aquest desplaçament és possible amb una sola companyia, la francesa InOui, alta velocitat de la SNCF. La línia surt de París, de l’estació Gare de Lyon, i arriba a Barcelona Sants, i viceversa. Fins fa un parell d’anys, la línia estava operada conjuntament per InOui i l’espanyola Renfe però a aquesta ja no la deixen circular per França.
La durada del trajecte París-Figueres és de 5 hores i 49 minuts, en tots dos sentits. És una durada relativament llarga per a una línia d’alta velocitat. Però és fàcil d’entendre. El nombre d’Estacions a on s’atura. Fixeu-vos: Des de Figueres, l’InOui s’atura a Perpinyà (mai menys de 15 minuts ja que hi sol haver controls de documents d’identitat dins dels vagons fets per patrulles mixtes de quatre agents de les policies espanyola i francesa). Després de Perpinyà, aturades a Narbona, Béziers, Montpeller, Sète, Agde, Nîmes i Valence, abans d’arribar a París. Tant de París a Figueres com de Figueres a París hi ha fos trens al dia.
El preu d’un bitllet és molt variable, s’ha de saber triar bé el dia i l’hora. En temporada baixa i matinant, es pot viatjar per 50 ó 55 euros. Els caps de setmana i en temporada alta, els bitllets poden arribar fàcilment als 120 o fins i tot 150 euros. Els trens solen anar molt plens o fins i tot complets. La restauració a bord és possible gràcies al vagó bar, amb menús d’esmorzar, dinar i sopar amb lleugers descomptes per als viatgers habituals. Les llengües de comunicació dins del tren són el castellà i el francès. El català queda reduït a algun missatge enregistrat. Ah! Està prohibit parlar per telèfon dins dels vagons! Cal anar a les plataformes entre vagons per poder-ho fer.








