
En aquesta secció publiquem els parers, comentaris, queixes, demandes o suggeriments rebuts a l’adreça de correu electrònic direccio@orgulldefigueres.cat, al Messenger d’Orgull de Figueres o a través de la missatgeria d’Instagram. Si es tracta d’una queixa, Orgull de Figueres fa una comprovació abans de publicar.
8 de juny de 2026: Més pins talats
Hem rebut el següent missatge: “Vull informar que a la Pineda del Castell estan fent una nova tala indiscriminada d’arbres. Ja n’han talat uns trenta. Fa mal als ulls i vénen ganes de plorar. Al final no quedarà res a la Pineda”.

2 de juny de 2026: Els sense llar
Hem rebut el següent missatge: “Voldria fer-vos saber que ahir al matí vaig haver d’anar a Figueres per una visita mèdica i, en passar pel carrer de Glòria Compte, el de la part del darrere, just per la rampa d’anar a la piscina, a la vorera del darrere de l’hospital hi havia un home estirat a terra amb mal aspecte, ho vaig veure des del cotxe. Posteriorment, en anar a comprar al Mercadona del carrer Sant Llàtzer, en fer la volta per anar al pàrking, al carrer Migdia gairebé cantonada amb el carrer Sud, un altre home estirat al terra que semblava inconscient. No sé si en els dos casos és que dormien o les dues persones estaven sota els efectes de substàncies o malalts. El cas és que és increïble que una ciutat com Figueres hagi arribat a aquests límits, tant per les persones estessades a terra com per a les que caminaven per allà amb total normalitat. En cap cas no vaig veure ni Mossos ni Guàrdia Urbana”.

18 de maig de 2026: Tornar a enterrar els ferros
Hem rebut el següent missatge: “Fa anys, els comerços del Carrer Méndez Núñez vam demanar als representants de l’Ajuntament que ens arreglessin la palmera que hi ha entre la plaça del Gra i el carrer Sant Llàtzer. Els ferros que hi ha al peu de l’arbre s’han aixecat i provocat la caiguda de moltes persones grans. No cal treure’ls, només tornar-los a enterrar”.

13 de maig de 2026: Una poda necessària
Hem rebut el següent missatge: “Som uns veins que estem a la frontera entre Figueres i Vilafant, just al rech Susana (Urb Les Forques – Urb. Olivar Gran). En aquest mateix sector, hi ha uns arbres molts alts que creiem que necessitarien una poda important. Degut a la forta ventada que va fer fa poques setmanes, hi ha branques trencades que estan penjades a la copa de l’arbre, amb perill que caiguin”.

10 de maig de 2026: Els separadors del carrer Nou
Hem rebut el següent missatge: “Si us plau, vull demanar si algú pot fer quelcom al carrer Nou. Avui (nota de la redacció: el dia de l’enviament del missatge) he caigut travessant el carrer per culpa dels cons que serveixen per separar els carrils dels patinets amb la carretera. He fet més d’un metre per terra, em podia haver fet molt mal. La gent que m’ha collit em diuen que no sóc ni el primer ni el segon que ha caigut en aquest carrer. Què esperen els senyors de l’Ajuntament? Que les lesions siguin un dis més greus? Segur que això es pot arreglar. Gràcies, hi guanyaríem tots”.

6 de maig de 2026: El monument convertit en pipican
Hem rebut el següent missatge, acompanyat de les fotos que reproduïm: “Us passo un cas que em fa molta llàstima, tant per les persones que no tenen vergonya ni respecte, com per l’Ajuntament, que no ha posat cap mesura dissuasiva ni crec que en tingui intenció (com que no està a la Rambla…..). Es tracta de l’escultura Ànima de l’artista Jordi Mitjà, situada a la plaça Ernest Lluch. És el pipican del barri. Es troba en un estat vergonyós i només han passat dos anys i mig de la seva instal·lació. Quant temps més pot durar abans que caigui podrida?? Només que l’ajuntament encerclés l’escultura perquè el gossos i els seus amos no s’hi puguin acostar per aixecar la pota, ja hi guanyaríem tots. Però….no em toca a mi pensar-hi.”


28 d’abril de 2026: Les parades anul·lades de l’autobús urbà
Una figuerenca que segueix Orgull de Figueres ens ha escrit: “M’agradaria fer un comentari. Les persones que utilitzem el transport d’autobús, hauríem d’estar informades amb temps de les parades que estan fora de servei i el xofer hauria de tenir un paper informatiu sobre els llocs a on pots i a on no pots baixar. Avui (nota de la redacció: el dia que ens va enviar el missatge) he anat a parar a la Marca de l’Ham. No és per res però està molt malament que, quan estàs en marxa, et diguin aquí no hi ha parada. Et quedes amb una cara de babau… A més, acabes arribant tard a la feina només perquè aquell dia netejaven un solar, en tallaven la mala herba i se n’enduien les deixalles”.

25 d’abril de 2026: Problema resolt. El terreny abandonat del carrer Pastora
Fa dos mesos, Ricard Sedó, president d’una comunitat de veïns molt propera, ens convidava a anar a veure el solar abandonat ple d’herbes altes i de deixalles abandonades situat al carrer Pastora, protegit només parcialment per tanques d’obra. Sedó ens explicava que feia temps que anaven darrere l’Ajuntament perquè, fent valer els seus drets, obligués el propietari a netejar i buidar el solar o, en cas de manca de reacció d’aquest, ho fes el propi Ajuntament facturant-li a l’amo del terreny. Dos mesos després hem tornat perquè el solar ha estat netejat, la mala herba tallada i les deixalles retirades.
20 d’abril de 2026: El carrer Lasauca
Ens han escrit per dir-nos: “Tots sabem que durant un any tant el carrer Lasauca com la Pujada del Castell han estat d’obres. La meva queixa, ara que sembla que han acabat (encara que de tant en tant continuen tancant) és que trobo una vergonya que el carrer principal d’entrada a Figueres hagi quedat tan lleig i, si en permeteu, mal fet. Cada dos per tres hi retoquen coses. Per què? Perquè no està ben fet. Vosaltres creieu que per arreglar unes llambordes han d’afegir sorra un dia amb tramuntana de força 7-8 ? A més, si no fos perquè els comerciants el decoren amb plantes i netegen el seu voral, faria pena”.

11 d’abril de 2026: Les cases abandonades i ocupades de la Marca de l’Ham
Ens han escrit per dir-nos: “Quan veig que la Justícia persegueix en Jair Domínguez per unes declaracions que va fer l’any 2022 i en canvi no hi ha manera de desocupar i refer les cases inacabades de la Marca de l’Ham perquè la Justícia no acaba de fer els deures… El món està desendreçat, les prioritats dels que tenen poder, creen i apliquen lleis no són les nostres”.




1 d’abril de 2026: La famosa palmera del Parc-Bosc
En dues ocasions ens han escrit per parlar-nos de la preocupació que causava la palmera molt inclinada del Parc-Bosc, situada molt aprop del monument a les víctimes de la guerra civil. Hi havia un debat entre alguns lectors que estaven convençuts que la palmera estava morta i alguna persona puntual que deia que estava viva. Doncs bé: l’aspecte actual de la palmera és aquest. Agraïm les fotos a la persona que ens les ha enviades.


30 de març de 2026: Gossos al sorral dels nens petits
Ens han escrit per dir-nos: “Hola, tinc un vídeo de una gent que es pensa que tenir gossos, ep, que jo en tinc, és com tenir nens petits. Els entren dins del sorral dels petits, sense lligar, al parc del carrer Mare de Déu de Montserrat”.
25 de març de 2026: Cotxe abandonat a l’aparcament del carrer de la Calçada de Tapis
Ens han escrit per dir-nos: “Vull posar en coneixement la situació d’un vehicle que està abandonat a la via pública des de fa temps. El cotxe presenta un estat de deteriorament evident i, de manera progressiva, ha anat sent desmuntat fins al punt que li han sostret fins i tot les llantes. Aquesta situació no només genera una imatge d’abandonament sinó que, a més a més, pot afavorir nous robatoris, actes vandàlics i inseguretat a la zona.
El més cridaner és que el vehicle té una multa adherida al vidre, cosa que evidencia que la situació és coneguda, però malgrat això no se l’ha retirat. Fa la sensació que únicament es sanciona, sense adoptar una solució efectiva al problema, que seria la retirada del vehicle del lloc on es troba.
Considero que mantenir aquest cotxe en aquest estat pot produir un “efecte crida”, facilitant que continuï sent objecte de robatori o vandalisme i provocant molèsties i preocupació entre els veïns”.



19 de març de 2026: El lloc d’aturada dels autocars
Ens han escrit per dir-nos: “Els autocars escolars i de turistes s’aturen molt sovint al creuament de l’avinguda Salvador Dalí amb la pujada del Castell. És un lloc no autoritzat i perillós per als que baixen de l’autocar. La senyalització per estacionar a l’aparcament d’autocars del Garrigal és deficient, els conductors sovint no la veuen. Hem avisat moltes vegades la Guàrdia Urbana però no ve mai”.


16 de març de 2026: La palmera. Viva o morta?
Ens han escrit per dir-nos: “No sé si el tècnic que va opinar la darrera vegada tindrà alguna cosa a dir al respecte… Perquè no és pel vent que està així, és perquè està morta!!!! Com l’avet que van plantar tan bonic i també l’han deixat morir. Potser algú hauria d’explicar-nos perquè, havent-hi tècnics, sembla que en sapiguem més els que pasejem pel parc”.


11 de març de 2026: Accident d’un camió al carrer Ter
Avui hem estat contactats per l’asssociació de veïns del Turó-Nova Estació. A les set del matí, hi ha hagut un accident al carrer Ter, quan un remolc s’ha desenganxat de la cabina d’un camió de gran tonatge. “Hi ha molta indignació des de fa temps perquè per aquí passen aquests camions de gran tonatge. Estem parlant d’una zona residencial, el carrer Ter, davant dels jutjats de Figueres”, ens diuen els representants veïnals que ens han contactat.
L’associació de veïns s’ha posat a disposició de les persones afectades que resideixen a la zona. “D’això ja en té coneixement el Sr. Masquef, que va dient que sí, que ja ho arreglarà però el més calent és a l’aigüera. De moment no hem hagut de lamentar cap desgràcia però hauria pogut passar”, ens han dit representants de l’AV.
Aquests camions de gran tonatge vénen de les pedreres i, en lloc de passar per Hostalets de Llers, Llers o l’avinguda de l’estació de l’AVE que entra en el terme municipal de Vilafant, per exemple, passen pel casc urbà. “No sabem per quina directriu política, el Govern municipal no posa un senyal a l’entrada de Figueres per desviar els camions de gran tonatge”, és la queixa dels veïns afectats.


9 de març de 2026: Sense llar
Ens han escrit per dir-nos: “Suposo que deveu rebre més d’una queixa de persones sense llar que viuen literalment al carrer, dia i nit. En dues ocasions he enviat mails a la Guàrdia Urbana per informar que en tenim un fa molt de temps acampant a la Plaça d’Abdó Terrades, concretament l’estiu passat. Van respondre que havien traslladat la informació a Serveis Socials i que ja el tenien identificat.
S’ha anat movent pel barri però va tornar i muntar una paradeta espectacular. Que jo sàpiga no ha causat desordres i no embrut, al contrari, manté l’espai net, excepte la seva paradeta que cada dia és més gran.
La meva pregunta és si realment s’ha fet tot el que es podia per gestionar la lamentable situació d’aquesta i d’altres persones, tot i que sóc molt coneixedora d’ aquesta problemàtica social que no te fàcil solució per culpa del sistema. Gràcies”.

7 de març de 2026: Els contenidors de la Plaça Isabel II
Una lectora d’Orgull de Figueres ens escriu: “Hola, bon dia! Cada dia passo pel carrer la Junquera quatre cops i és una pena que la plaça Isabel ll no la pugui arribar a veure! Crec els contenidors haurien d’estar posats d’una altra manera. Cada dia la netegen però tampoc cap encís perquè no la veiem els que hi passem. Gràcies si aconseguiu que es faci alguna cosa més que la neteja posterior insuficient”.


3 de març de 2026: Els bancs de la Plaça Catalunya
Una lectora d’Orgull de Figueres ens ha enviat aquestes tres fotos fetes fa uns dies, queixant-se de l’actitud d’algunes persones als bancs de la Plaça Catalunya i de la neteja posterior insuficient.



25 de febrer de 2026: Les rajoles de la Plaça Catalunya
Reproduïm aquest correu rebut d’una lectora d’Orgull de Figueres: “Vul lcomunicar que dins de la Plaça Catalunya, concretament davant del Carrer Castelló, a la zona del contenidor de reciclatge, hi ha diverses rajoles trencades i en mal estat. Avui la meva neboda s’ha entrebancat a causa d’aquest desperfecte. Afortunadament no ha estat greu, però demà podria afectar una persona gran o alguna persona amb mobilitat reduïda. Considero que és un risc per als vianants i agraïria que revisés i reparés el més aviat possible. Moltes gràcies per la vostra atenció”.



19 de febrer de 2026: El problema de la font dels jardins Enric Morera, en vies de solució
El 28 de gener, un lector d’Orgull de Figueres va publicar a la secció Bústia Ciutadana que la font dels jardins Enric Morera estava seva des de feia molt i molt temps.
Avui tenim la satisfacció d’informar-vos que finalment el problema sembla trobar solució.


12 de febrer de 2026: La paperera rebentada
Ens han escrit per dir-nos:
“Abans d’ahir al matí vaig veure que la nova paperera ubicada al carrer Col.legi a costat del bar i a tocar de Tot Llums ja està rebentada. No sé si és per culpa vandalisme o quan els cotxes giren per baixar carrer Col.legi. Una pena gastar diners i que no serveixi per res. Jo crec que és per mala ubicació. Abans d’ahir estava torta, algú la va posar bé. Esteu fent bona feina per la ciutat. Felicitats i gràcies per cuidar la ciutat”.


7 de febrer de 2026: Les rajoles que ballen al carrer Sant Llàtzer
Hem rebut la queixa següent : “La vorera del carrer Sant Llàtzer del número 37, davant l’oficina d’ofimàtica, està malament. Totes las rajoles que s’hi van posar es veu que no tenien ciment per aferrar-se al paviment. Només cal passar per allà i totes belluguen però alerta!! Si seguiu caminant per tota la vorera fins la cantonada de Méndez Nuñez, totes les que van canviar estan igual. I, per acabar, tota la vorera que van eixamplar i d’on van treure places d’aparcament de cotxes, està igual. És un perill molt gran per a la gent de la tercera edat i, a part, és un nyap més dels que ens té acostumats a fer el Consistori. Pregunto si aquests que manen no tenen cap empleat per comprovar els acabats de las obres menors?”

4 de febrer de 2026: El solar abandonat del carrer Pastora
La petició que ens arriba avui porta nom i congnoms. La signa Ricard Sedó Barbany, resident i president d’una comunitat de veïns del carrer Pastora, que no ha tingut cap inconvenient en exposar la seva demanda davant la càmera. Un solar abandonat tot i que no tancat i cada dia més brut segueix sense cap intervenció de neteja i protecció: ni ho fa el propietari ni ho fa l’Ajuntament de manera subsidiària cobrant-li les despeses al propietari, com la Llei li permet de fer.
2 de febrer de 2026: Una paret massa baixa
Compartim aquesta queixa i les fotos que l’acompanyen, que hem rebut al Messenger d’Orgull de Figueres. El missatge diu:
“Els meus pares viuen al carrer Tapis i el seu pati dona als Caputxins. D’ençà que han fet els jardins dels Caputxins han intentat entrar a casa seva per aquesta zona. Hi ha una paret molt baixa i la gent puja per la paret de pedres, mengen i beuen damunt del teulat del veí. Salten al pati dels meus pares per aquesta zona. Totes les pedres de la paret cauen pq les utilitzen per escalar i està tot fet malbé. Agrairia q s’ho miressin i busquessin una solució. Moltes gràcies”.




30 de gener de 2026 : Els forats al camí del cementiri de Vilatenim
Compartim aquesta queixa i les fotos que l’acompanyen, que hem rebut al Messenger d’Orgull de Figueres. El missatge diu: “Aquesta és una mostra del cúmul de forats que hi ha al camí del cementiri de Vilatenim. És molt perillós perquè els conductors canvien de carril i hi ha hagut molts ensurts. Aquesta carretera està molt abandonada i passen molts vehicles. Al de la dreta, vaig destrossar una roda, ja que un camionet envaïa el meu carril. Gràcies!”


28 de gener de 2026: Font sense aigua
Aquest missatge d’avui té a veure amb una font seca: « El meu comentari és referent a la font que hi ha als jardins Enric Morera. Es va buidar per la sequera i així s’ha quedat. També comentar que hi havia peixos i ves a saber a on han anat a parar. Moltes gràcies «.

26 de gener de 2026: Llambordes, sí. Quitrà, no.
La nostra Bústia Ciutadana és avui la confluència dels missatges de dos lectors d’Orgull de Figueres. Tornem, com fa uns dies, a l’Avinguda Perpinyà i al pèssim estat de la seva calçada.
Vam reproduir fa uns dies la queixa que el terra està ple de pedaços. L’Ajuntament hi ha passat i hi ha posat quitrà, com es veu a les imatges de Xavier Busquets.
Simultàniament, un altre lector ens ha enviat la foto d’un forat: “Cada dia algú s’emporta llambordes. Una foto més a la polèmica d’aquesta qüestió que es va publicar a la vostra bústia”, diu el missatge rebut. El remitent ens diu que sovint va servir l’aplicació Figueres Millora: “En ocasions va molt bé. Però aquí, com els he dit més d’una vegada, tapen un forat i la resta ho deixen. Cal que hi dediquin un temps i fer un bon repàs de tot el carrer”.


22 de gener de 2026: L’estat de la riera Galligans
Un lector d’Orgull de Figueres ens va enviar dilluns aquest missatge: “Us envio les fotos de la riera Galligans a l’alçada de l’Institut Monturiol i l’aparcament de la carretera de Llançà. Hi passejo cada dia i fa molt temps que està així. Això és d’avui a la tarda amb les pluges”.


17 de gener de 2026: Els clots, forats i pedaços de l’Avinguda Perpinyà
Una lectora d’Orgull de Figueres ens ha enviat aquest missatge: “Quan us vagi bé, seria interessant venir a l’Avinguda Perpinyà, i fer un reportatge de l’estat de la calçada (clots , llambordes, forats, etc…) gràcies”. Aquesta persona va enviar la mateixa demanda fa uns dies a l’aplicació municipal Figueres Millora però de moment només ha rebut un missatge automàtic de resposta i ningú ha passat encara. Publiquem les fotos que aquesta lectora ens ha fet arribar.






15 de gener de 2026 : Els pins de la Pujada del Castell
Hem rebut una demanda d’intervenció a la zona de pins de la carretera del castell. De 200 que n’hi havia abans, 50 estan actualment caiguts i la zona sembla no estar sotmesa a neteja ni cura de cap mena. Compartim el vídeo i les fotos que ens ha facilitat aquest lector.




Resolució del problema:
El 4 de febrer de 2026, l’ajuntament ha emès un comunicat anunciant que sanejava aquesta zona, talant 45 pins de 40 arbres morts i 5 en risc de caiguda imminent.
12 de gener de 2026 : El mirall de Correus
A Correus de Figueres, al carrer Sant Pau confluència amb Sant Jordi, cada vegada que el camió de Correus s’aparca mou el mirall, perquè el camió hi toca. “Aquest fet fa que els vehicles que circulem per la zona no puguem veure el trànsit”, ens diu la persona que ens ha escrit. “La qüestió és que aquest mirall passa setmanes mal posat, i això ja fa mesos que passa. Cal dir que els meus pares, en algunes ocasions, s’han queixat directament als conductors de Correus però no en fancas i, sincerament, se’n foten”, conclou la nostra lectora, a qui agraïm el seu missatge.


Resolució del problema:
Celebrem haver rebut el 4 de febrer un nou missatge d’aquesta lectora d’Orgull de Figueres: “El mirall ja l’ha recol·locat l’Ajuntament. L’han apujat uns 50 cm perquè no toqui amb els camions de correus. Moltes gràcies per la vostra tasca de difusió ![]()
”.

9 de gener de 2025
Estrenem avui aquesta secció amb una demanda que hem rebut fa uns dies i que s’adreça a l’Ajuntament: Netejar i cuidar els jardins situats darrere l’auditori dels Caputxins. “La zona està sempre plena de brossa. Va quedar sense ajardinar per la sequera, i ja no s’ha fet. Brutícia, pintades nazis i rates, com es pot veure al vídeo”, ens diuen al missatge.


Resolució del problema:
El 9 de gener publicàvem la denúncia d’un veí de l’Auditori dels Caputxins, que lamentava que “la zona dels jardins situats darrere l’Auditori està sempre plena de brossa. Va quedar sense ajardinar per la sequera i ja no s’ha fet. Brutícia, pintades nazis i rates, com es pot veure al vídeo”, ens deia aquest lector.
Doncs bé, avui la mateixa persona ens ha contactat per dir-nos “Han esborrat les pintades, posat la cita i estan ajardinant. Moltes gràcies per fer-vos-en ressó, segur que la publicació va servir de recordatori”.


