El figuerenc Salvador Torres “Sam”, Defensor del Ciutadà de… Vidreres!

L’Oficina del Defensor del Ciutadà d’un Ajuntament és una institució imparcial i independent que té com a missió garantir el dret de totes les persones a una bona administració. Amb independència i objectivitat atén les queixes i consultes de qualsevol persona o col·lectiu del municipi en relació a les actuacions i decisions preses per l’administració local i els seus concessionaris i quan els ciutadans vegin vulnerats els seus drets. La tasca primordial del Defensor del Ciutadà és la de vetllar perquè els procediments administratius que afecten als ciutadans s’avinguin a les normes establertes per la llei i al principi de bona administració i pels drets humans de proximitat.

Alguns pobles i ciutats de Catalunya tenen Defensor del Ciutadà, encara que no n’estiguin obligats. No és el cas de Figueres, a on el Govern va votar-hi negativament fa un mes. Però sí el de Vidreres, localitat de 9000 habitants situada a la comarca de la Selva. Hi hem anat perquè el seu Defensor del Ciutadà és el figuerenc Salvador Torres, una de les persones més implicades en la implantació de defensors del ciutadà per tot Catalunya en tant que membre de la junta directiva de l’entitat que els representa i els coordina amb el Parlament.

Benvinguts al despatx del Defensor del Ciutadà de Vidreres!