Marià Lorca, memòries d’alcalde: L’estadi de Vilatenim, quan voler és poder

La construcció en temps rècord de l’Estadi de Vilatenim és una de les fites del meu mandat com a alcalde de les quals em sento més orgullós. La UE Figueres anava llançada cap a la Segona Divisió i seguir al camp del Far ja no era compatible amb aquest objectiu. Havíem de fer un estadi nou. Però… A on? Amb quins diners? En quant temps?

Creieu-me, els planetes es van alinear, les institucions van estar a l’alçada de les circumstàncies i el nostre empresariat local va donar una lliçó de ciutadania: l’Estadi es va construir per menys diners del que hauria costat en qualsevol altra ciutat i en un temps absolutament rècord. La de l’Estadi de Vilatenim és la història d’un somni fet realitat.

La UE Figueres forma part del que més estimem a la nostra ciutat. En aquests més de cent anys de vida, la Unió ha acompanyat i representat la ciutat per tot Catalunya, Espanya i Europa. Ha viscut i conegut el millor (una progressió esportiva continuada que el va dur fins a la Segona Divisió) i també el pitjor (es va quedar a les portes de l’ascens a Primera i anys després va caure en mans d’uns propietaris que el van fer caure al més fons dels forats que poguem imaginar. A mi, com a alcalde, em va tocar viure l’època gloriosa. Va ser tan gran el que va fer la Unió als anys 80 que l’Ajuntament va haver de fer el que calgués per edificar un nou estadi. Vam fer esforços tots: el club, l’Ajuntament i les empreses que van intervenir en la seva construcció. Tinc el plaer de parlar-ne amb el meu amic Dani Sala, president actual del club, responent tots dos a preguntes d’en Josep Adolf Estrader. Us convido a resseguir amb nosaltres la història recent de la Unió Esportiva Figueres.

Fotos que ens recorden la construcció de l’estadi

Per parlar de l’estadi de Vilatenim, de com el vam dissenyar, construir i finançar, he tingut el privilegi de comptar amb el president de la UE Figueres Dani Sala com a interlocutor en una conversa enregistrada que veureu a les properes hores. Abans m’agradaria compartir amb vosaltres unes fotos que en Josep Adolf Estrader i jo mateix hem trobat a l’Arxiu Municipal de Figueres. El nostre agraïment per les atencions i les facilitats donades.

Els grans moments que ens ha donat la UE Figueres

Deixeu-me cloure aquesta part de les meves Memòries d’alcalde recordant els grans moments que ens ha donat la UE Figueres i que jo vaig tenir la sort, l’honor i l’orgull de viure en primera persona à l’època més gloriosa del nostre estimat club. Com diu l’himne de l’amic Josep Maria Surrell Alabert, “Visca la Unió, que és el millor, ja criden tots amb emoció!”. El meu agraïment a l’Arxiu Municipal de Figueres per les fotos.

Seguim? Anem al tema següent

Tornem enrere? Anem a la pàgina principal