Sent alcaldessa Agnès Lladó, l’Ajuntament de Figueres va crear el 2021 la Casa dels Animals, al carrer Rec Arnau 8, al costat dels Caputxins. En paraules del mateix Ajuntament difoses el dia de la inauguració, “l’edifici ha estat renovat i convertit en una casa on les entitats animalistes de la ciutat hi tindran un espai on poder reunir-s’hi i oferir els seus serveis. Al mateix temps, en aquest espai s’hi podran fer tràmits relacionats amb els animals de companyia a més de xerrades informatives, formació amb temes relacionats amb els animals i campanyes de sensibilització cada primer dissabte de mes”. Cinc anys després, res a veure smb els objectius inicials.
Avui, 7 de maig de 2026 compartim un vídeo i unes fotos que poden ferir la sensibilitat d’algunes de les persones que ens llegiu. La Casa dels Animals s’ha convertit en un cau infecte d’acollida de gats abandonats a on els voluntaris i voluntàries de l’associació ANCA Figueres, amb conveni signat amb l’Ajuntament, estan desbordats pels més de 100 gats que hi ha a l’interior i denunciant no tenir cap ajuda ni per a la compra de sorra i menjar ni per a la neteja de l’espai. La insalubritat s’ha convertit en la característica principal del lloc. La casa s’inunda i els excrements s’escampen i acumulen per tot arreu. Amparo Rodríguez, una de les voluntàries d’ANCA, denuncia “Senyor alcalde: no ha vingut aquí ni una sola vegada per veure els problemes que té la nostra associació. El temps va passsnt, necessitem saca de sorra i només tenim els que ens regalen. Els altres els hem de comprar amb els nostres propis diners. Tots paguem els nostres impostos. Per a algunes coses hi ha diners. Per als gats, no”.







Deixa un comentari